Anmeldelse 5 id af 6 stjerner,
Denne nyfortolkning af Pinocchio er yderst vellykket skrevet af Kim Ace Schjerlund, der sammen med Jeff Ace har koreograferet og instrueret forestillingen. På scenen i Glassalen står nemlig Eventyrteatret og deres kæmpe stab af vidunderlig børn og unge der fyrer den af på scenen. Bravo. En vidunderlig Pinocchio (Jens Dons Christensen) man bare elsker hele vejen igennem og så et meget flot ensemble og rollebesætning, der danser spiller og synger som en drøm. Velartikulerede , musikalske og rørende og som man kommer ind i historien om dukken. der er mere end blot en dukke – så imponeres man især af dukkefabrikkens kælderetager, der for hver etage man går ned, topper med mere og mere talent. Her opstår endnu en nyfortolkning af Disneys Juleshows Pinocchios “teatret i teatret” hvor Pinocchio ikke her hænger fast i alle dukkernes tråde, men hjælper dukker ud i det fri. Først får vi dog lov at se den ene fantastiske optræden og sikke de kan. Kaninen Karlo (Freja Larsen) som det klassiske favoritlegetøj helt dybest i kælderen synger overdådigt med en kæmpe solo.
Til sidst er man helt dupperet over alt det talent på den scene og alle løfter i flok. På scenen, i pausen og foran Glassalen når man går, er de flotteste kostumeudklædte børn, der spiller og improviserer og ved fremkaldelserne, kan alle de medvirkende næsten ikke være på scenen. SÅ FLOT: Selvfølgelig ville vi også gerne have set en klassisk udgave, men det føltes som en virkelig god moderne og helt unik udgave. som er helt oppe i tiden, da den omfatter så mange vigtige emner om kunstig intelligens og kreativitet, hjerte og frihed.
Hurra, tillykke og tak til hele holdet.